۲۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۷:۰۰

در واکنش به اظهارات شدیداللحن اسد؛

دولت اردن حمایت از تروریستهای ضد سوری را انکار کرد

دولت اردن حمایت از تروریستهای ضد سوری را انکار کرد

دولت اردن با انکار کردن آموزش تروریستها و اعزام آنها به سوریه در عین حال هر گونه مداخله نظامی در این کشور را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه الیوم السابع، دولت اردن بر موضع ثابت خود مبتنی بر مخالفت با هر گونه مداخله نظامی در سوریه و تایید راهکار سیاسی در حل بحران این کشور تاکید کرد.

این در حالی است که واشنگتن از افزایش حضور نظامی خود در این کشور خبرداده و بشار اسد نیز از کشیده شدن جنگ به این کشور هشدار داده بود. محمد المومنی وزیر کشور اردن در امور رسانه نیز اظهار داشت: موضع دولت اردن در قبال رویدادهای سوریه تغییر نکرده است. اردن خواستار راهکار سیاسی فراگیری است که از خونریزی جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه اعزام نیروهای ارتش آمریکا به اردن در راستای همکاری مشترک میان نیروهای مسلح این کشور و ارتش آمریکا است، خاطر نشان کرد برای اعزام 200 سرباز آمریکایی در راستای این همکاری تماسها ادامه دارد.

این در حالی است که بشار اسد ریاست جمهوری سوریه شب گذشته از گسترش دامنه جنگ سوریه از دو سال گذشته به اردن و کشورهای همسایه به سبب حمایت آنها از تروریستها و اعزام این افراد به سوریه هشدار داده بود. خاطر نشان می شود چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا از افزایش حضور نظامی خود در اردن برای آموزش ارتش این کشور خبر داده بود.

کد خبر 2035392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha